HAKKIMIZDA

Yaklaşık 4 bin aktif üyesi ve kurumsallaşan yapısıyla Türkiye’nin en önde gelen meslek odalarından biri olan İKO, kurulduğu 1969 senesinden günümüze sürekli büyüyor ve gelişiyor.

KUYUMCULUK SEKTÖRÜ

Dünya’da M.Ö. 4000 yıllarına kadar uzanan altın üretiminin geçmişi Anadolu’da M.Ö. 3000’li yıllara kadar dayanıyor.

ÜYELİK HİZMETLERİ

Üyelerinin ihtiyaçlarını en iyi şekilde anlayıp karşılamayı hedefleyen İKO, ekspertiz hizmetinden, terazi kontrollerine kadar geniş bir yelpazede hizmet sunuyor.

EĞİTİM

İKO olarak sektörün büyümesi ve gelişmesinin eğitimle olacağına inanıyor, bu doğrultuda çıraklık, ustalık, okullar, formlar gibi sektörel eğitime dayalı çalışmalar yapıyoruz.

BASIN

Sizler için hazırladığımız Goldnews ve İKOvizyon adlı yayınlarımızla, sektör ve İKO hakkındaki en güncel haberleri paylaşıyoruz.



TÜM HABERLER

İKO’da marka, patent ve endüstriyel tasarım semineri

haberler 1

İstanbul Kuyumcular Odası’nın (İKO) İstanbul Kalkınma Ajansı’nın desteğiyle hayata geçirdiği Mücevher ve Değerli Taşlar Projesi kapsamında ‘Kuyumculuk Sektöründe Markalaşma, Patent ve Endüstriyel Tasarım’ konulu bir seminer gerçekleştirildi. İKO’nun Çemberlitaş’taki merkez binasında düzenlenen seminere İTO Kuyumculuk Komitesi Başkanı Erhan Hoşhanlı ve İKO Eski Yönetim Kurulu Üyesi ve Mahreç Sanatevi’nin sahibi Hraç Arslanyan’ın yanı sıra birçok sektör çalışanı katıldı. Alanında uzman avukatlar tarafından verilen seminerin ana başlığı ‘Kuyumculuk Sektöründe Markalaşma, Patent ve Endüstriyel Tasarım’dı.

 

Markasızlık, ölüm demektir!

Seminerde marka ve tasarlama uzmanı Meri Taksi Deveciyan ve İstanbul Patent firmasından avukat Güven Çalık, konuşma yaptı. Deveciyan konuşmasında, marka ve markalaşma üzerinde durdu. Marka ve markalaşmanın güven unsuru yarattığını belirterek, kuyumculuk sektöründe işletmeler açısından markanın faydalarını anlattı. Deveciyan, dünya pazarlarında daha önemli bir konuma gelme, katma değer yaratma, toplumun gelişme ve kalkınmasında markalaşmanın çok önemli bir yeri olduğunun da altını çizdi. Reklâm ve sponsorluğunda markalaşmada olumlu etkileri olduğunu belirten Deveciyan, markalaşmak için iyi bir yönetim kadrosu, eğitimli eleman, iyi bir isimle tanıtım ve inovasyonun da olmazsa olmazlar arasında göstererek markasızlığın ölüm olacağını ifade etti.

 

Marka ve tasarım tescili!

Seminerde bir diğer konuşmacısı ise avukat Güven Çalık’tı. Çalık, marka, patent ve endüstriyel tasarımın hukuki boyutuna değindi. Sinai mülkiyet hakları kapsamında marka seçiminde dikkat edilecek noktaları anlatan Çalık, Türk Patent Enstitüsü’ne yapılacak marka tescil başvuru işlemlerini ve tescil sonrası yapılacak işlemlerin hukuksal şartlarını anlattı.